YouTube now have a “shorts” section and my question is should i follow that idea?
Should i do some short messages in between the blogs to have a bit more regular content flow or should i keep saving things up for longer blogs more apart?
Lets see what i mean and then you tell me what you think.
Preparation for the TET.
Thursday is Ascension Day, free day off and i always take the Friday after off also and that means a long weekend.
As i mentioned before that is normally the VFROC Fred Schoenmakers weekend but due to corona it is cancelled and i had two options in my head as an alternative… TET north Netherlands or TET Belgium.
As i want to combine the TET North Netherlands with the Adventure Shield intermediate training i chose TET Belgium.
Yesterday they opened up a bit and that’s enough to allow me to go there and do overnight camping, this was a must as it is a two day track and maybe even three as the TET Belgium is 453km but i still have about 100km of the TET south Netherlands to cover.
I’m planning for 2 days of TET to the start of the French section and 1 day back home but i have 4 days off and therefore not restricted to the 3 days.
The challenge started today with packing Ecstasy for the first time.
Plan was to pack up for a longer trip as a test for next year when i hope to do the TET of Italy and/or Croatia, Bosnia or Montenegro.
Funny thing is that when you go camping it doesn’t really make a difference.
As a motorcycle traveller you don’t need much more when you stay away for a longer time because you have your riding gear on most of the time and you change into something else just for the evening and when you plan it smart and have the right clothing you can wash it just before you go to sleep and let it dry overnight.
The gear i packed is:
- a tent
- a sleeping bag with a liner (see last blog)
- an inflatable mattress
- an inflatable pillow
- a chair
- a tarp
- a Jetboil with cooking extension and gear
- one hiking pants
- one pair of spare socks
- one extra T-shirt
- a sweater
- a first aid kit
- toiletry
- toilet paper
- two packs of survival food, not planning to eat it but also don’t want to end up hungry when it doesn’t work out as planned (especially because there is no plan other than do the TET)
- the standard toolset (the filled Tooltube i always have with me)
- the extra interchangeable toolset with the tyre repair kit, compressor and startbooster/powerbank
And even though it is maybe not the best of the best but it is the best you can buy for a reasonable price. It’s still a fear amount of money to buy it all but if you go cheaper the size and weight of the gear are growing exponentially.
When i bought the luggage system for Ecstasy i wanted to keep it minimal but it might be too minimal and i had to get creative to fit it all on the bike but i managed and this is the result.
Compared to Ragnarok on the long trips it is quit compact and it is obvious a have to upgrade to the Rackless 80 when i go on the African adventure.
After all it didn’t turned out as short is i thought, hope you like it anyway 😉
Haha, nee niet echt een kort bericht (wat wel zou kunnen) maar wel leuk. en Ray; wat weegt dat nu allemaal bij elkaar, jij dan er nog bij en dat is dan niet teveel?
Ben nieuwsgierig naar het vervolg.
Heb het niet daadwerkelijk gewogen maar alle aankopen zijn een afweging geweest tussen betaalbaar maar zo licht en compact mogelijk.
Bij de betaalbaarheid heb ik niet perse gekeken naar goedkoop maar wel naar waar voor het geld.
Als voorbeeld de tent, als ik die 200gr lichter had genomen dan was ik de helft meer kwijt geweest en dan had ik niet een betere tent.
Maar de slaapmat had ik nooit gepland omdat ik die veel te duur vond en alsnog te groot en toen liep ik bij toeval tegen deze aan, een fractie groter in diameter maar half zo breed en minder dan de helft van de prijs voor die ik te duur en groot vond.
Maar ik schat dat alles bij elkaar incl. tassen en gereedschap op een kilo of 25 komt.
Jezelf moet je nooit rekenen want er valt niets te rijden zonder jezelf. Alleen overgewicht kan je tellen als extra maar ik heb flink m’n best gedaan om dat kwijt te raken en ik zit nu op een zeer acceptabele 75kg.
Dat valt me enorm mee, 25 kg lijkt mij niet te veel maar ik heb er geen ervaring mee dus wat andere wereldreizigers meetorsen op de motor weet ik eigenlijk niet. Afhankelijk van de motor is bepalend hoeveel er mee kan. Tuurlijk moet je wel rijden anders komt de motor niet vooruit, een kerel van 75 kg, pfoe … dat vind ik een heeeeeel erg mooi getal, respect.
Ik ben erg benieuwd naar de lange versie 😉
Zonder gekheid ziet er goed uit Ray, vraag me wel af, wat doet het volume als je het nat mee moet nemen?
Is het dan nog zo compact op te rollen, zal ongetwijfeld niet veel water opnemen maar vroeg het me gewoon af
Ook ik ben benieuwd naar het vervolg, en wat betreft de korte berichten blijf doen wat je al gedaan hebt, precies goed en boeiend 👍
Alles zit waterdicht ingepakt en wat met water in aanraking komt zoals de tent of tarp neemt geen water op dus zal ook niet in volume veranderen.
Kleding en slaapzak pak je in de tent weer in de waterdichte tassen want dat wil je uiteraard droog houden.